przez infrawizjer Pt, 25 marca 2011, 23:27
ok w obydwu są te same błędy wiec pozwolisz że najpierw odniosę się do drugiej , (bardziej mi się podoba) omówię na początku jego zalety ... znajdę parę wad ... jeśli już tu jesteś i nasz praca ma przynieść jakieś rezultaty będziesz musiała na tym obrazem pracować aż do uzyskania zadowalających efektów ...w innym wypadku nasze rozmowy nie mają sensu ...
kolorystyka na początku jest ok ...można się czepiać ale generalnie przemawia na +
na + przemawia też ekspresja i odwaga w tworzeniu
wady :
wszystkie obiekty na obrazie potraktowane są tak samo ... nie starasz się szukać środków wyrazu które różnicują strukturę opisywanych przez Ciebie brył obiektów przedmiotów, tylko lecisz na pałę z pamięci bez obserwacji , a czasem coś da się opisać większą plamą czasem coś laserunkiem.....
kolorystycznie nie stosujesz perspektywy powietrznej ...generalnie zamiast obserwować to malujesz tak jak ci wyjdzie żeby ładniutko było ,a w ten sposób nic się nie nauczysz ...trzeba przed przystąpieniem do obrazu dużo szkicować zastanawiać się nad opisaniem materii przestawianej ...
niektóre elementy przy skałach są bardzo fajnie położone ale giną w tym obrazie bo wszystko malujesz tak samo
na początek wycisz niebo użyj innych środków wyrazu wcześniej zastanawiając się na tym co robisz ... zróżnicuj barwnie strome zbocze( w sensie zbocze zostaw ale to za nim niech bedzie inne bardziej niebieskie , niech się jawnie odróżnia) i plan za nim ...innymi słowy zastosuj perspektywę barwną.... nie używaj w wielu miejscach tego samego koloru .,nie można raz wymieszanej barwy stosowac w wielu miejscach obraz staje się płaski wtedy nieczytelny , nie posiada walorów artystycznych ... musisz pracowac nad planami ...koniecznie poczytaj o perspektywie barwnej i zastosuj się do niej ...
jak zrobisz to będziemy dalej próbować go udoskonalać , jeśli czegoś nie rozumiesz pytaj. pozdrawiam