barwy ciepłe

TEMATY - PYTANIA do INFRAWIZJERA

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

Postprzez infrawizjer Cz, 21 lipca 2011, 20:00

barwy ciepłe ... pojęcie wszystkim dobrze znane , co się jednak kryje za nim głębiej . Wiadomym jest że barwy ciepłe to barwy wychodzące na przód w konstrukcji obrazu , perspektywa powietrzna mówi na o tym że zastosowanie bar ciepłych na pierwszym planie a zimnych w planach dalszych stworzy złudzenie perspektywiczne , oczywiście w całej tej teorii jest sporo prawdy , jest ona niepodważalna , więc ja mogę się skupić tylko nad innym aspektami barw ciepłych . A będzie ich kilka . Jak mówię barwy ciepłe myślę Van Gogh , przyjrzyjmy się zatem migotaniu i wibracji barw ciepłych u tego artysty spróbuje zdefiniować skąd bierze się wyjątkowość Vanghogowskich żółcieni to wysnucia odpowiednich wniosków przydadzą się nam dwa obrazy tego Pana .

Obrazek

Obrazek

mamy dwa różne przypadki obraz o szerokiej rozpiętości walorowej (czyli dużym kontraście) i obraz o małej rozpiętości walorowej (czyli subtelny kolorystycznie)

przyjrzyjmy się najpierw pierwszemu obrazowi , z jakich powodów żółć w jego wypadku jest tak aktywna , trzeba tu rzucić nieco światła , na rys historyczno malarski , do młodych twórców Takich jak Gauguin i Van Gogh , dociera właśnie idea puentylizmu , którego przedstawicielem był George Seurat , pointylizm zakładał komponowanie obrazu z małych punktów barwnych ułożonych blisko siebie , tak aby z daleka dawały różnorodne efekty wizualne , można powiedzieć że był to początek malarstwa strukturalnego które właśnie pociapał Van Gogh . W każdym razie puentylizm zakładał komponowanie obrazu z barw dopełniających czyli przeciwstawnych , najlepiej zestaw tych barw będzie obrazowało koło poniżej .

Obrazek

barwy dopełniające to te które leżą na przeciw siebie na kole czyli np. żółć i fiolet weźmy też przykład malarstwa puentylistycznego w wykonaniu Seurata żeby lepiej zrozumieć problem
Obrazek

widzimy widoczne analogie, jasno na tym przykładzie obserwujemy od jakiego typu myślenia wychodzi Van Gogh , tworząc swoją manierę malarską . Van Gogh zmienia plamy barwne na przystające do siebie krótkie liowe pociągnięcia czystych plam barwnych ... w kolorze natomiast odchodzi od realnego przedstawienia wybiera tylko zestawy , barw dopełniających którymi od teraz w rożnych wariantach będzie operował. cdn..
infrawizjer
 
Posty: 124
Dołączył(a): Pt, 25 lutego 2011, 14:17

cron