Jakie pigmenty do ikony?

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

Postprzez Jacek Wt, 4 września 2012, 22:51

...
Ostatnio edytowano So, 13 lipca 2013, 09:59 przez Jacek, łącznie edytowano 1 raz
Jacek
 
Posty: 18
Dołączył(a): Wt, 4 września 2012, 21:25

Postprzez zephyr7 Śr, 5 września 2012, 10:13

To ja proszę o namiary na taki kurs w okolicach Krakowa :)

Mimo początkowej niechęci, polecam Kremera, bo wszystkie najważniejsze pigmenty można tam skompletować za ok. 100zł (bez szaleństw, ale kolory są przyzwoite i jest ich dużo). Mają plastikowe słoiczki, do których można sobie przesypać.

Ugier złoty, sjena, biel cynkowa, biel tytanowa, czerń (do wyboru), umbra palona, ziemia puzzoli, oranż kadmowy (drogi!), błękit pruski - i już mamy śliczna ikonę, słowo!

Potem, raz na jakiś czas można się szarpnąć na bardziej wyszukany pigment, np. viridian
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez Beata Śr, 5 września 2012, 18:17

Jacek napisał(a): We wrześniu i październiku startuje taki kurs/warsztaty we wszystkich rejonach kraju,


Orientujesz się czy na terenie trójmiasta organizowane są takie kursy?
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez Jacek Śr, 5 września 2012, 23:05

...
Ostatnio edytowano So, 13 lipca 2013, 10:00 przez Jacek, łącznie edytowano 1 raz
Jacek
 
Posty: 18
Dołączył(a): Wt, 4 września 2012, 21:25

Postprzez muszka111 Cz, 6 września 2012, 14:09

Warszawa----Muzeum Ikon i Studium Ikonograficzne, Pracownia św. Andrzeja zapraszają na dwuletni cykl zajęć ikonowych

Podstawową formą pracy AKADEMII IKONY są wykłady i warsztaty
Początek zajęć warsztatowych, spotkanie organizacyjne dnia 15 października godz. 17.00

więcej można się dowiedzieć na stronie: http://muzeumikon.pl/ogloszenia
Avatar użytkownika
muszka111
3.
1...

3.
1...
 
Posty: 1832
Dołączył(a): Cz, 17 grudnia 2009, 03:13

Postprzez Jacek Cz, 6 września 2012, 23:30

...
Jacek
 
Posty: 18
Dołączył(a): Wt, 4 września 2012, 21:25

Postprzez maja So, 18 stycznia 2014, 03:26

Na początku przez bardzo długi czas malowałam następującym zestawem pigmentów :

- biel tytanowa
- ochra żółta
- ochra czerwona
- czerwień kadmowa ciemna
- umbra czerwonawa
- błękit paryski
- czerń winogronowa

...i wystarczyło. Później paletę wzbogaciłam o czerwień kadmową jasną, żółcień kadmową ciemną, umbrę paloną, umbrę zieloną, ultramarynę ciemną, indygo, sienę paloną, czerwienie żelazowe, czerń żelazową, ziemię zieloną z Verony.
maja
 
Posty: 215
Dołączył(a): Pt, 17 stycznia 2014, 12:35

Postprzez zephyr7 So, 18 stycznia 2014, 09:40

Wszystko OK, tylko biel tytanowa wydaje mi się "zbyt mocna", szczególnie w pierwszych ikonach. Tą bielą można naprawdę dużo zepsuć, jest jednym z tych kolorów, które "nie wybaczają" :D

Nie mówię, że cynkowa jest dobra - jest za "zimna" i trudno przewidzieć końcowe rezultaty.

Dlatego, najlepiej używać mieszanki obu bieli + odrobina ochry dla "ocieplenia" koloru.

Czerń z winorośli jest paskudna: ciężko zrobić równą, cieniutką kreseczkę. Albo jest zbyt przezroczysta, albo poszarpana. Dużo lepiej sprawdza się czerń żelazowa najciemniejsza.

Błękit paryski to ftalo, czy pruski? :) Evagelia mnie skrzyczy, ale ja bardzo lubię "nowoczesne" kolory! Chociaż przyznaję bez bicia, że we wszystkich ikonach, które mi w miarę ładnie wyszły dominuje opisywany przez Evagelię czterokolor...
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez maja So, 18 stycznia 2014, 10:37

Do stosowania bieli tytanowej potrzeba wprawy, ale nie zdobędzie się jej inaczej jak tylko przez jej używanie. Cynkowa "siada" w dość krótkim czasie. Ochra - dla mnie - nie nadaje się do ocieplania bieli bo daje to brzydki, szary rezultat. Ale jak ktoś lubi to czemu nie :) Czerń z winorośli jest dobra, trzeba ją zwilżyć lekkim alkoholem i utrzeć na szkle.
Co do błękitu - paryski, pruski, berliński - jak kto woli. Ja mam akurat paryski, kupiony wieki temu, kiedy jeszcze korzystałam z pigmentów Kremera. Rozpuszczalny w wodzie, o czym trzeba pamiętać. Jeśli niechcący próbujemy go rozmieszać z emulsją żółtkową ( od razu, zamiast najpierw z odrobiną wody ) to nie pozbędziemy się mikrogrudek.
maja
 
Posty: 215
Dołączył(a): Pt, 17 stycznia 2014, 12:35

Postprzez zephyr7 N, 19 stycznia 2014, 13:21

Mogę zapytać, z jakich pigmentów korzystasz obecnie? RGM?
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Poprzednia stronaNastępna strona