Werniksowanie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości

Postprzez grullo Cz, 26 kwietnia 2012, 00:57

Z drugiej strony fajnie by było mieć taki obraz z bukietem kwiatów na którym siedziałyby zanurzone w werniksie muszki, jak skamieniałości z ery dinozaurów. Swoją drogą na pewnego Japończyka rzucili się wszyscy z pięściami gdy zobaczyli że w swoich pracach maltretuje rybki akwariowe i zatapia je w żywicy syntetycznej. Okazało się potem że artysta ten, wmalował te rybki welonki w żywicę i wyglądają jak żywe.


http://sztukatulka.pl/index.php/2012/01 ... -w-zywicy/
Załączniki
ryby.jpg
ryby.jpg (62.36 KiB) Przeglądane 9257 razy
grullo
 
Posty: 819
Dołączył(a): Śr, 25 kwietnia 2012, 14:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez anta Śr, 2 maja 2012, 14:11

Ale fajne dziełko, a ja chciałam się upewnić, że po werniksowaniu nie można już niczego poprawiać, czy tak?
anta
1...
1..

1...
1..
 
Posty: 678
Dołączył(a): Cz, 6 maja 2010, 09:25

Postprzez grullo Śr, 2 maja 2012, 15:33

Naturalnie, że można na werniksie poprawiać. Ja nie widzę, przeszkód. No chyba, że na retuszerskim, to lepiej nie. Ale na zwykłej damarze z terpentyną owszem można.
grullo
 
Posty: 819
Dołączył(a): Śr, 25 kwietnia 2012, 14:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Magdalena Sciezynska Śr, 2 maja 2012, 19:30

A DLACZEGO NA RETUSZERSKIM - NIE ? bo przeciez on właśnie do tego służy, on nie jest werniksem końcowym
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez Szara Śr, 2 maja 2012, 21:31

Gdy w ukończonym już i wyschniętym i obrazie zauważam własne błędy i chcę go poprawić to wtedy właśnie stosuję werniks retuszarski. Położony cienką warstwą na wyschniętą powierzchnię obrazu sprawia, że farby "stare" i "nowe" dobrze i trwale się łączą. Pędzel nie ślizga się po wyschniętej powierzchni i farba nie powinna odpryskiwać.
Na obrazie, na którym już jest położony werniks końcowy żadnych poprawek już nie robię bo obawiam się, że farba może po pewnym czasie odpaść.
Jeśli jestem w błędzie to proszę, poprawcie mnie.
Avatar użytkownika
Szara
 
Posty: 8
Dołączył(a): N, 8 maja 2011, 20:21
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez Magdalena Sciezynska Cz, 3 maja 2012, 00:56

mnie uczono, że na werniks końcowy , aby coś zmienić , to nalezy połozyć werniks retuszerski i jak wyschnie nakładać warstwy farby.
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez grullo Cz, 3 maja 2012, 21:52

Jeśli w składzie retuszera jest nie schnący olej rycynowy to lepiej nie. Myślę, że wystarczyłoby przetrzeć te miejsca do poprawy szmatką z odrobiną terpentyny, aby lepiej się warstwy spajały. za dużo żywicy na wierzchu to też nie dobrze. Ewentualnie można by wetrzeć trochę medium olejno-żywicznego i na tym od razu malować. Wszystko z umiarem. Konserwator nieraz ściąga wraz z werniksem końcowym poprawki naniesione na werniks, ale to już nie jest sprawa malarza tylko tego kto to będzie kiedyś czyścił.
:)
grullo
 
Posty: 819
Dołączył(a): Śr, 25 kwietnia 2012, 14:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Beata N, 29 lipca 2012, 13:09

Jakie werniksy najlepiej nadają się obrazów olejnych ze złoceniami? Posiadam werniks ochronny do złoceń - szelak-gomma lacca IDEA MAIMERI 763 nie wiem czy nadaje się także do farb olejnych. Dodam jeszcze ze nie mam możliwości osobno zabezpieczyć złocenia więc werniks będę musiała położyć jednocześnie na olej i złoto. Może poradzicie jaki najlepiej użyć?
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez zephyr7 N, 29 lipca 2012, 13:56

Trzeba uważać, bo większość werniksów patynuje szlagmetal. U mnie sprawdza się werniks Talens 114 do olejów i akryli.

Co do szelaku, najlepiej zrobić samemu, rozpuszczając w spirytusie. Z szelakiem jest taki problem, że kładąc drugą warstwę zmywasz poprzednią.
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez Beata N, 29 lipca 2012, 14:20

Werniks IDEA MAIMERI 763 nie patynuje złota i świetnie się do niego nadaje już go używałam, werniksy talensa miedzy innymi 114 też posiadam i stosuję. Problem w tym że 114 nie nadaje się do złota a nie wiem czy 763 (szelak) nadaje się do oleju. Może jest jakiś inny sposób zabezpieczenia oleju + złota?
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Poprzednia stronaNastępna strona