olej - medium malarskie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości

Postprzez Magdalena Sciezynska Pt, 19 września 2014, 22:27

http://www.klub.tworcowsztuki.pl/viewtopic.php?f=43&t=1697 ale to troche mało
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez vengo N, 19 października 2014, 18:38

Ostatnimi czasy chciałem się zaopatrzyć w "jakieś" medium szybkoschnące. Pierwotnie założyłem sobie, że będzie to medium Talensa 084 za ok.18zł/75ml . Jednak w sklepie sprzedawca namawiał mnie na medium olejno-żywiczne szybkoschnące Szmal za ok. 8zł/150ml. Wychodzi 4 razy taniej. A jaka jest jakość porównując obydwa ?
vengo
 
Posty: 95
Dołączył(a): So, 20 września 2014, 11:25

Postprzez Beata N, 19 października 2014, 19:16

.....

Medium Talensa 084 używam od kilku lat i bardzo sobie chwalę. Schnie przyzwoicie i dobrze łączy się z farbą, ma też znośny zapach (nie mam pracowni, maluję w pokoju więc to dla mnie też istotne ;) ) Zadowolona jestem z medium Winsor & Newton uważam, że jest godne polecenia. Medium szybko schnącego Szmal nie miałam więc ciężko mi coś o tym powiedzieć. Miałam natomiast (nawet jeszcze mam) medium olejno-żywicze szybko schnące Storm. Cena która widnieje na opakowaniu 150ml( sprzed kilku lat) to 12zł. Przestałam używać. Jak dla mnie za bardzo lepiące, zbyt intensywny zapach a co najgorsze żółknie.
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez vengo N, 19 października 2014, 19:37

Beatko, a którego to medium Winsor & Newton używasz ?
vengo
 
Posty: 95
Dołączył(a): So, 20 września 2014, 11:25

Postprzez Beata N, 19 października 2014, 20:08

Używałam Liquin Fine Detail - błyszczący, przyspiesza schnięcie i podobno farby mniej żółkną po latach ale jak na ironię bardziej podpasywał mi opóźniający wysychanie Artists' Paiting Medium :)

Wszystko zależy co i jak malujemy raz jest lepszy jeden a innym razem drugi.Ten pierwszy sprawdza się przy detalach, wykończeniach polecany tez do glazingu.
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez Jagoda N, 19 października 2014, 22:51

...też używam tego specjału jak chce żeby szybciej wyschło i naprawdę działa , zetknęłam sie z tym pierwszy raz na zimowym plenerze 2014 u Magdy . Najlepiej kupić większe opakowanie , ostatnio kupiłam 500ml w szale chyba za ok . 83 zł. , można na stronce sprawdzić , starcza na długo . Polecam :)
Avatar użytkownika
Jagoda
3.
1...
.
..
...
1..

3.
1...
.
..
...
1..
 
Posty: 2663
Dołączył(a): N, 21 listopada 2010, 15:34

Postprzez vengo N, 19 października 2014, 23:16

Ok, zatem zaopatrzę się w tego Winsorka.

Nawiasem mówiąc, sprzedawca w sklepie zachwalał medium Szmal,
argumentując, że używają tego specjału konserwatorzy.
... i zacząłem się teraz zastanawiać, czy dlatego, że jest dobry,
czy dlatego, że budżet na konserwację jest niewielki ;)

A do impastów co można fajnego użyć ?

Dzięki dziewczyny za info :-*
vengo
 
Posty: 95
Dołączył(a): So, 20 września 2014, 11:25

Postprzez zephyr7 N, 19 października 2014, 23:48

Pozwolę sobie odpowiedzieć, bo w temacie "schnięcia" zjadłem zęby:

- tak, jak pisze Grullo, NIE UŻYWAĆ przyspieszaczy. Niszczą farbę, niszczą kolor, niszczą zdrowie.

- "schnięcie" można gigantycznie przyspieszyć przez zwiększenie chłonności gruntu i użycie olejku terpentynowego.

- rezygnacja z "przyspieszaczy" nie oznacza rezygnacji z korzystania z medium, zobacz sobie "Porady technologiczne - malarstwo" Kazimierza Bednarza. Medium olejno żywiczne, różne rodzaje można w miarę łatwo zrobić samemu, a będziesz miał pewność, co jest w środku.

---

Tyle teoria: jeśli jesteś zajętym człowiekiem i mokra farba powoduje, że nie malujesz, spróbuj poniższej kombinacji - technologicznie samobójstwo, ale umożliwia codzienne malowanie:

- wybieraj CHŁONNE gesso lub samodzielnie przygotuj zaprawę (pamiętaj o zaizolowaniu płótna przed taką zabawą)
- pierwsze warstwy kładź chudą temperą żółtkową lub farbą z chudym medium (więcej olejku terpentynowego lub białego spirytusu)
- przy prostych mazidłach, zainwestuj w farby W&N Griffin
- przy lepszych farbach używaj medio essicante w żelu lub w płynie (maimeri lub Talens)
- najlepsze farby kładź na górę i nic poza olejem do nich nie dodawaj.

ps. medium ze szmala pachnie jak starsza pani w tramwaju, obficie skropiona amolem :):):) Mimo wszystko, fajny produkt, mnie się tym dobrze malowało!
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez vengo Pn, 20 października 2014, 00:05

Muszę użyć jakiegoś przyśpieszacza, ponieważ korzystam z niektórych farbek Renesansu, które koszmarnie długo schną. Zależy mi również, żeby obraz nie żółkł od medium.
Podobrazie...hmm, otóż podobrazie to Adam Palacki wersja Student...
vengo
 
Posty: 95
Dołączył(a): So, 20 września 2014, 11:25

Poprzednia strona

cron