Marfackib napisał(a):Dodatkowo kupię białą tytanowa, ale mam pytanie czy przykładowo biała może być z serii Winton lub Van Gogh czy powinno się używać białej z tej samej serii co kupione kolory.
Lepiej jednej firmy. Każda firma ma ma trochę inny skład np. różne oleje, wypełniacze co wpływa na konsystencję. Wygodniej i bezpieczniej pracuje się na produktach jednej firmy. Przynajmniej gdy zaczynamy przygodę z pędzlami
Winton ma fajną biel Flake White Hue połączenie bieli cynkowej z tytanową jest to imitacja bieli ołowiowej. Nie matowi tak kolorów jak sama tytanówka. Kiedyś przerzuciłam się z tytanówki Van Gogha na Tytanową Maimeri 018 malowało się lepiej i kolory nie gasły dopiero potem doczytałam że to mieszanina bieli tytanowej z cynkową. Do dzisiaj używam jako ekonomiczny zamiennik dla Flake White Hue
savras napisał(a):
Moje zastrzeżenia to, że:
- Transparent Yellow jest w serii 4 i da się go zastąpić Winsor Yellow z serii 2
- Winsor Blue (Red Shade) - mam wrażenie, że lepszy powinien być Winsor Blue (Green Shade), gdyz jest odpowiednikiem cyjanu w modelu CMY
- Permanent Rose - alternatywą jest Quinacridone Magenta, która jest bliższa magencie w modelu CMY. różnica jest, że rose jest bardziej w stronę czerwieni, magenta - w stronę fioletu
Mnie Winsor Yellow bardzo odpowiada a bez Transparent Yellow przeżyję ale to Transparent jest kolorem podstawowym
Żółcienie Hansa są też ekonomiczną alternatywą dla kadmów.
Z Winsor Blue (Green Shade) zgadzam się w 100% z przedmówcą. Dziwię się tylko, że firma która posiada Phthalocyanine w odcieniach zielonego i czerwieni nie ma podstawowego niebieskiego a to ten bez odcieni powinien być w palecie podstawowej
"- Permanent Rose - alternatywą jest Quinacridone Magenta"... i tu mi też bardziej odpowiada druga wersja
Zaczynasz. Zdaj się na producenta i jak napisał savras
"The three primary colours in the Artists’ Oil Colour range are:
- Transparent Yellow
- Winsor Blue (Red Shade)
- Permanent Rose"
a z czasem dobierzesz sobie te które Tobie będą najbardziej odpowiadały.