Pomoc w doborze kolorów

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości

Postprzez Jagoda Wt, 23 czerwca 2015, 11:41

...nie wiem, ale farba akrylowa do ścian, służy do ścian a nie pod oleje art. kiedyś , dawno temu , zagruntowałam podobrazie lniane taką farbą i nigdy więcej tego nie zrobię . Jeśli już farba akrylowa do ścian to podobno biała fasadowa jest lepsza...taką opinię słyszałam . Polecam gesso , nawet najtańsze lepiej zda egzamin niż farba do ścian.
Avatar użytkownika
Jagoda
3.
1...
.
..
...
1..

3.
1...
.
..
...
1..
 
Posty: 2663
Dołączył(a): N, 21 listopada 2010, 15:34

Postprzez Beata Wt, 23 czerwca 2015, 12:13

Jagoda ma rację. Nawet najtansze gesso bedzie lepsz niz zwkla akrylowka. Farba to farba a grunt pod malowidło to zupełnie coś innego. Jeśli zdecydowałeś się na dobrej jakosci farby to profanacja jest malowanie na nieodpowiednim gruncie;) Odnośnie żółteg mnie bardziej odpowiada Winsor ale nie jest podstawowy i nie jest transparentny.Natomiast samą bielą cynkowa ciezko bedzie ci malować. Przydałby się jeszcze biel tytanowa od niej powinienes zacząć lub od mieszanki bieli tytanowej z cynkowa.
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez Marfackib Wt, 23 czerwca 2015, 13:16

Do czego się używa białej cynkowej ??
Mam jeszcze transparent white 655 PW6/PW4 ta się nada, jak nie to dokupię tytanową ??
No i kupię gesso.
Mogę na akryl do ścian, nałożyć gesso, czy raczej zagruntować z drugiej strony ?? :D
Avatar użytkownika
Marfackib
 
Posty: 34
Dołączył(a): N, 12 kwietnia 2015, 19:16

Postprzez grullo Wt, 23 czerwca 2015, 21:37

Transparent White jest przezroczysta, lepiej kup normalną PW6/PW4. Cynkową wsadza się do dziury w zębie jeśli istnieje ryzyko lekkiego zakażenia bakteryjnego, ma właściwości antybakteryjne właśnie. Jako farba olejna jest słabokryjąca, wolnoschnąca i po wielu latach odpada od obrazu. Nigdy nie maluj samą cynkową, taka mała rada.
Lepiej kładź farby olejna na gessie, bez warstw farby ściennej. Te ścienne potrafią pod wyższą temperaturą schodzić płatami. Pozdrawiam!
grullo
 
Posty: 819
Dołączył(a): Śr, 25 kwietnia 2012, 14:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez muszka111 Śr, 24 czerwca 2015, 00:57

Gesso połóż po drugiej stronie...lub na nowym płótnie pociągniętym najpierw klejem kost :) nym, króliczym lub perełką...
Avatar użytkownika
muszka111
3.
1...

3.
1...
 
Posty: 1832
Dołączył(a): Cz, 17 grudnia 2009, 03:13

Postprzez savras Śr, 24 czerwca 2015, 20:54

Marfackib napisał(a):Do czego się używa białej cynkowej ??
Mam jeszcze transparent white 655 PW6/PW4 ta się nada, jak nie to dokupię tytanową ??


Transparent White to biel zmniejszonej sile koloru i zwiększonej przeźroczystości. Coś na kształt Zinc White (PW4) ale bez jej wad. Jej przewagą w stosunku do Titanium White jest to, że kolory nie tracą tak szybko nasycenia.
savras
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt, 27 września 2013, 22:41

Postprzez savras Śr, 24 czerwca 2015, 20:55

muszka111 napisał(a):Gesso połóż po drugiej stronie...lub na nowym płótnie pociągniętym najpierw klejem kost :) nym, króliczym lub perełką...


Kleju nie daje się pod gesso akrylowe (jak zgaduję o tym mowa)
savras
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt, 27 września 2013, 22:41

Postprzez zephyr7 Cz, 25 czerwca 2015, 15:11

hghm... to ja tylko dodam, że do nauki powinno się brać jak najczystsze, jednopigmentowe farby - a unikać wynalazków w rodzaju palety winsora. Fakt, świetne farby, ale zanim ktoś weźmie do ręki winsor yellow, czy inne wynalazki, powinien mieć podstawową wiedzę o pigmentach...

Farby laserunkowe o dziwnych odcieniach (np. wpadających w zieleń lub fiolet), słabo harmonizują i nie są polecane do nauki.

Ostatnio dochodzę do wniosku, że jakość farby poznaje się po czystości miksów i zachowania farby podczas mieszania z innymi kolorami. W tubkach, wszystkie kolory są piękne!
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez Beata Cz, 25 czerwca 2015, 22:48

grullo napisał(a): Nigdy nie maluj samą cynkową, taka mała rada.


Tendencje cynkowej do kruszenia cały czas mnie zastanawiają. Przecież była używana z powodzeniem :hmm: Używanie jej jako dodatku do ołowiowej lub tytanowej wydaje się być słusznym posunięciem ale czy na pewno nie powinno się stosować samej? Odnoszę wrażenie że nakładana w cienkich warstwach i mieszana w niewielkich ilościach z innymi pigmentami nie powinna stanowić problemu. Tak samo zastanawia mnie czy oleje nieschnące nie są czasem kluczem do niekruszenia tego pigmentu :hmm: Natomiast wszystko wskazuje na to że przy grubszym nakładaniu farby nie ma na nią bata i będzie pękać.



Marfackib napisał(a):Do czego się używa białej cynkowej ??
Mam jeszcze transparent white 655 PW6/PW4 ta się nada, jak nie to dokupię tytanową ??


Lepsza od samej cynkowej ale jest transparentna dobra do mgiełek i rozjaśniania kolorów bez utraty nasycenia. Nie wiem tylko na jakim oleju jest ucierana. Zobacz na odwrocie. Jeśli jest z olejem z krokosza barwierskiego nie można stosować do spodnich warstw ponieważ ten olej nie schnie i może powodować pęknięcia warstw położonych na niego. Nie powoduje natomiast żółknięcia kolorów tak jak olej lniany. Te biele które ja mam (Winsor) wszystkie są na bazie Safflower oil według mnie nie powinno się na te farby nakładać farb robionych na bazie oleju lnianego który jest twardo schnący. Więc albo nakładamy tylko Safflower oil albo stosujemy na wierzch. Nie wiem czy Winsor robi jakąś biel(poza podkładową) na bazie oleju lnianego :hmm: Jesli wiem że będę malować warstwowo to do spodnich warstw używam bieli Maimeri. Na początek dobre są biel tytanowa z dodatkiem cynkowej na bazie oleju lnianego. Taką możesz pracować od początku do końca pracy.




zephyr7 napisał(a):hghm... to ja tylko dodam, że do nauki powinno się brać jak najczystsze, jednopigmentowe farby - a unikać wynalazków w rodzaju palety winsora. Fakt, świetne farby, ale zanim ktoś weźmie do ręki winsor yellow, czy inne wynalazki, powinien mieć podstawową wiedzę o pigmentach...


Wynalazki w rodzaju palety Winsora? Co masz na myśli? Pełno jednopigmentowych farb nawet wspomniana przez ciebie winsor yellow to jeden pigment PY74. Jaka tu wiedza o pigmentach potrzebna :) O olejach owszem a pigmenty jak pigmenty tyle, że czyste i ładnie nasycone ale o to chyba chodzi aby jak najmniej badziewia było ;)

Wiesz, ja po nie sięgnełam właśnie dlatego, ze niemieszane pigmenty mają takie jakich szukałam :)

zephyr7 napisał(a):Farby laserunkowe o dziwnych odcieniach (np. wpadających w zieleń lub fiolet), słabo harmonizują i nie są polecane do nauki.

Oni chociaż podają w jakim kierunku idą Phthalo inne firmy niepodają i kupujesz kota w worku :)

zephyr7 napisał(a):Ostatnio dochodzę do wniosku, że jakość farby poznaje się po czystości miksów i zachowania farby podczas mieszania z innymi kolorami. W tubkach, wszystkie kolory są piękne!


Najlepsze są nie miksy :-P Mieszać samemu i tyle ;) Miksów można używać jesli używamy jakiegoś zestawienia w duzych ilościach i nie chce nam się ciągle mieszać.Baza z której potrafimy wyjść kolorystycznie. Jeśli ktoś uczy się i kupuje miksy na bank ma nieplanowany brudel kolorystyczny bo nie ma zielonego pojęcia jak dobrać kolory.
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez zephyr7 Pt, 26 czerwca 2015, 17:15

Przecież ja o samodzielnym mieszaniu mówię! Myślałaś, że o gotowcach? :D

Właśnie po to niezbędna jest wiedza o pigmentach - aby umieć np. podzielić błękity i czerwienie wg "temperatury", czy "odcienia" - bo np. ten i ten dają fiolet, a ten i ten brąz...

Po latach, myślę sobie że chciałbym się uczyć malarstwa wychodząc od tempery lub pigmentów ze spoiwem akrylowym. Byłoby mi zwyczajnie łatwiej!
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Poprzednia stronaNastępna strona

cron