Paleta z kolorów podstawowych w akrylach

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Postprzez Beata N, 8 listopada 2015, 17:23

Bez przesady malować można, sama też akrylami zaczynałam od trzech kolorów + biel. Były to moje pierwsze farby pomijając plakatówki z lat szkolnych :) Tyle, że w moim trio był pruski, który pomijany jest w dzisiejszych podstawowych zestawach. Zimny ale cudny.

Twoje trio z Brery dalej nie ma kadmu a jak wspominałam wcześniej to z tej żółcieni ochry wychodzą przyjemnie ciepłe i najbardziej świetliste, przynajmniej przy olejach. W akrylach do tej pory nie posiadam kadmów(oryginalnych) i żyję ;) Niektóre żółcienie w Karmine czy Alizarynie potrafią zupełnie zniknąć. Dodajesz, dodajesz i odnosisz wrażenie jakbyś nie dorzucał żółcieni a kolor dalej przypomina za przeproszeniem psią sraczkę. Wspominałeś, że przy olejach wychodzi Ci taka jak chcesz. Zobacz z jakich pigmentów masz te farby i kup odpowiedniki w akrylach. Efekt powinien być bliski. Bliski nie koniecznie taki sam, ponieważ każdy pigment o tym samym numerze z różnych firm też może różnić się odcieniem, czasami nawet z jednej firmy partie odbiegają tonem.

Odnośnie laserunków w akrylach...Czysta przyjemność, gdyby w olejach tak szybko schły :)

Zephyr7, jak Brery wypadają pod względem połysku i nasycenia z innymi farbami akrylowymi?
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez zephyr7 Cz, 12 listopada 2015, 22:20

Beatko, wydaje mi się że się od razu odcinają - dają taką połyskującą satynę. Sprawdzałem na czerni - mam 4 inne kolory, jeszcze nimi nie malowałem. Konsystencja jest fajna, mieszają się ładnie. To znaczy, poprawnie - jak z większością produktów maimeri, nie będziesz zawiedziona.

Farby polycolor (żółty, magenta, cyjan primary) mieszają się według mnie dużo, dużo gorzej - dając błoto, ale może ja mam za mało wprawy w operowaniu nimi?

Ale wracając do tematu - jak powinna wyglądać startowa paleta w farbach akrylowych?

Powiedzmy, że żółty cytrynowy, żółty średni i kadm czerwony to mus - ale pozostałe?

kraplak, pruski, umbra, a może czerń?
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez Beata Pt, 13 listopada 2015, 18:37

Najpierw ustal w jakiej palecie chcesz się poruszać (ziemie, tradycyjne czy nowoczesne),zaczynaj od trzech + biel potem zaczynaj poszerzać paletę o kolory ale z danej grupy. Każda z tych grup to kombinacja ciepłych i zimnych odcieni. Mając trzy palety podstawowe zdziałasz wszystko ale jedna wystarczy do malowania :)
Mam nadzieję, że link będzie pomocny ;) http://www.kaplanpicturemaker.com/color/artists_palettes Znajdziesz tu wskazówki jak rozbudować każdą z palet jak i informacje jakimi paletami posługiwali się artyści.
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez zephyr7 Pt, 13 listopada 2015, 18:54

Zawsze ciągnęło mnie w stronę impresjonistów - i nasze współcześnie używane kolory też ich trochę naśladują...

Problem jest według mnie taki, że ciężko skompletować tradycyjne palety z nietradycyjnych farb!

Ze spoiwem akrylowym nabierają zupełnie nowych właściwości!

Chodzi mi o jakieś przybliżone zbilansowanie pigmentów o podobnej mocy... Mamy kilka niepasujących do siebie zestawów: hansa, kwinakrydony i ftalo...

Mój typ na dziś: kadm żółty jasny, kadm żółty średni, czerwień kadmowa, szkarłat kwinakrydonowy*, ultramaryna ciemna, błękit ceruleum, żółta ochra, umbra palona

generalnie, 3 kolory + umbra palona. Czerń psuje kolor, a umbra jakby nie... Bez czegoś "czarnego", nie da się ściemnić akryli na tyle, żeby uzyskać ładne cienie...
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez Beata Pt, 13 listopada 2015, 20:11

Pigmenty nowoczesne są sztuczne ale chyba na tym polega ta nasza nowoczesność :D Niektóre całkiem fajne :)

zephyr7 napisał(a):Mój typ na dziś: kadm żółty jasny, kadm żółty średni, czerwień kadmowa, szkarłat kwinakrydonowy*, ultramaryna ciemna, błękit ceruleum, żółta ochra, umbra palona


Celrulean...nie mam pojęcia co jest w tym kolorze...Uwielbiam go od pierwszego kontaktu :) Miałam mieszaninę(gotową z cynkową, olejne) i nareszcie mam sam...czyściutki, jednoskładnikowy...Marzenia się spełniają :dance:

Więc tak: kadm żółty jasny, kadm żółty , kadm czerwony jasny, ultramaryna, celrulean i alizaryn crimson którym cienie same wychodzą(cudny kolor). Do podanych przez Ciebie ziemi -dla mnie niezastąpiona raw umber i ziemia zielona a do tych ziemi jakiś quinacridon karminowy i jestem ugotowana :D Powiedziałabym, że nic mi więcej do szczęścia nie trzeba ale szukanie rożnych innych zestawień tez jest ciekawe choć nie zawsze korzystne :D

Mam słabość do różnych kolorów z różnych palet i dobieram jak mi w duszy gra ;)
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Poprzednia strona