Które ! błyszczące ! akryle polecacie?

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości

Postprzez Grzeczny Cz, 12 grudnia 2013, 23:24

Na drugie pytanie nie znm odp. ;) a na pierwsze - fluo zrobiły się całkiem normalnymi odcieniami, obraz wygląda po tych 15 latach lepiej znacznie... i nie świeci w nocy :D
Za to stał co najmniej 14 lat w piwnicy... dobrze zabezpieczony więc w ciemności... ale faktycznie, nie był werniksowany.
Avatar użytkownika
Grzeczny
 
Posty: 164
Dołączył(a): N, 13 listopada 2011, 17:16
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Beata N, 15 grudnia 2013, 18:38

zephyr7 napisał(a):A co do trzymania faktury i zawartości pigmentu: to niech ktoś mi, proszę, wytłumaczy różnicę między polycolor a acrilico?


Nie znam odpowiedzi :) Po zakupie polycoror, które w porównaniu z Amsterdamami Acrylic jak dla mnie za bardzo siadają pod względem połysku jak i trzymania faktury nie pokusiłam się już o zakup Maimeri Acrilico. Może niesłusznie. Chętnie poznam opinię tych, co używali.

Grzeczny napisał(a): - fluo zrobiły się całkiem normalnymi odcieniami, obraz wygląda po tych 15 latach lepiej znacznie... i nie świeci w nocy :D


Nie świeci? Może trzeba go potrzymać na słonecznym stanowisku aby wróciły właściwości fluo... Chyba z 6 lat temu pokusiłam się na jedną tubkę i leży nieużywana...zapomniałam co chciałam nią malować :lol:
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez zephyr7 Wt, 17 grudnia 2013, 18:17

Jak zwykle, rozpoczęliśmy ciekawą dyskusję :)

Od jakiegoś czasu w ramach odstresowania się od pracy, macham duże formaty: i przez jakiś czas miałem naprawdę poważny problem z farbami.

Acrilico nie jestem w stanie mieszać, przykład: kolor cielisty, cad red + cad yellow, zgaszony ultramaryną + biel. W w&n wychodzi piękny cielisty, w acrilico BŁOTO!

Czy to wada farb? Nie wiem! Może trzeba przyjąć inną strategię: więcej kolorów i modyfikowanie jednego koloru drugim? Może trzeba malować bardziej jak graficiarz, a nie malarz? Graficiarz nie miesza farb na palecie :)

Po długich bojach i przebojach, powiem tak: najlepiej sprawdzają się farby z pojedynczym pigmentem. Albo takie, które dają jasne, żywe barwy z trzech podstawowych kolorów.

Maimeri wypieram powoli vallejo (wajehoooo :D) studio - ciekawy jestem jaki będzie efekt. Brakuje mi tylko akryli rzeczywiście mocno trzymających kształt pędzla. Malarsko najlepiej pracuje mi się farbami jo sonjas - bo dają efekty niemal identyczne z tymi uzyskiwanymi temperą, pigmentami z Kremera.

MOŻE KTOŚ WRESZCIE WPROWADZI NA POLSKI RYNEK A2 acrylics, goldeny albo liquitexy???
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez Beata Wt, 17 grudnia 2013, 19:05

zephyr7 napisał(a):
Acrilico nie jestem w stanie mieszać, przykład: kolor cielisty, cad red + cad yellow, zgaszony ultramaryną + biel. W w&n wychodzi piękny cielisty, w acrilico BŁOTO!


Sprawdź pigmenty z jakich wykonane są farby. Przypuszczam, że tu jest problem.. To, że farby mają tę samą nazwę nie oznacza, że są wykonane z tych samych pigmentów. Wystarczy, że jedna jest inna a już wychodzi co innego a jak jest mieszaniną kilku to zaczynają się brudy. Niektóre mieszane(gotowe) są całkiem ładne ale często lepiej sprawdzają się nie do mieszania z innymi tylko do nakładania obok lub na jakiś kolor. Też wolę te z pojedynczym pigmentem :) Może uda mi się sprawdzić różnice w pigmentach podanych przez Ciebie farb...zobaczymy gdzie pies pogrzebany ;)
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez Beata Wt, 17 grudnia 2013, 19:39

Winsor & Newton Artists' Acrylics

Cadmium Red Light- PR108—Cadmium Red

Cadmium Red Medium - PR108—Cadmium Red

Cadmium Yellow Light- PY35—Cadmium Yellow

Cadmium Yellow Deep- PY35—Cadmium Yellow, PO20—Cadmium Orange

Cadmium Yellow Medium- PY35—Cadmium Yellow

Ultramarine Blue -PB29—Ultramarine [Blue]


W Akrylico są czerwienie ale nie kadmy jedynie ultramaryna jest PB29. Czerwienie to jasna kryjąca PY1, PR112, kryjąca średnia PR112 i czerwień ciemna kryjąca PR146, PV23. Żółtego kadmu też nie ma i wiele żółcieni to też mieszanina kolorów...zerknij w tabelę... www.telpen.pl/maimeriakrylowe Nie ma szans uzyskać ten sam efekt co przy W&N...zupełnie inne pigmenty.
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez zephyr7 Wt, 17 grudnia 2013, 21:23

Tak, wiem o tym :) Poza tym, próbowałem mieszać manganese blue z primary red i primary yellow.

Co ciekawe, napotkałem ten sam problem co przy kombinowanych pigmentach japanese L&B extra fine.

Jak myślicie, czy to że farby są inne nie powinno wymuszać na nas innej metody ich używania?

Po prostu, w przypadku farb z dolnej półki klasyczne mieszanie kolorów gorzej się sprawdza. Do tego dochodzi mocna zmiana tonalna przy wysychaniu.

Ale nie zgodzę się, że tymi farbami nie da się uzyskać podobnego efektu - po prostu, trzeba malować inaczej: "podkręcając" lub "tracąc" gotowy kolor.

Czy tak właśnie wyglądać będzie przyszłość naszego malowania?
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Poprzednia strona