wspólna powieść--UWAGI DO KSIĄŻKI

w temacie piszemy NIK, a w postach poezję

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Postprzez Lamka N, 14 lutego 2010, 00:44

wpadłam na pomysł abyśmy napisali wspólna powieść
bez żadnych wygłupów i świrowania, ale prawdziwą powieść, która potem byśmy wydali
każdy pisałby do tematu, który wspólnie wybierzemy droga głosowania, jak również gatunek
Pomysł mam opracowany od poczatku do konca, ale napisze co i jak , jesli ten pomysł sie wam spodoba

ja uważam, ze pomysł jest godny uwagi

prosze o wasze opinie na ten temat i ewentualne zgłaszanie swojego udziału w projekcie
Avatar użytkownika
Lamka
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5023
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez muszka111 N, 14 lutego 2010, 03:20

No to całkiem ciekawy pomysł...ja bym chętnie w tym projekcie wzięła udział, tylko muszę coś więcej na ten temat wiedzieć...
Avatar użytkownika
muszka111
3.
1...

3.
1...
 
Posty: 1832
Dołączył(a): Cz, 17 grudnia 2009, 03:13

Postprzez Evagelia N, 14 lutego 2010, 08:55

i ja tez :) a pozniej zbiorowo mozemy to przetlumaczyc na jezyki obce, ja sie zglaszam do pomocy w tlumaczeniu na hiszpanski i angielski, ewentualnie wloski i grecki, a jesli do napisania ksiazki wyrobie sie z porzadnym opanowaniem chinskiego to przetlumaczymy i na chinski :mrgreen: Powaznie mowie!

Pewniakiem bylaby powiesc rodzaju Wladca Pierscieni i Harry Potter, gdzie caly swiat zostalby stworzony od podstaw, kazdy najmniejszy szczegolik.. ale to wyzwanie.. choc artystami jestesmy, mamy wyobraznie.. :)
Avatar użytkownika
Evagelia
 
Posty: 1013
Dołączył(a): Cz, 29 października 2009, 21:40

Postprzez Krakusia N, 14 lutego 2010, 10:52

Ja się nie czuję na siłach. Odpadam. Mogę krytykować, podsuwać pomysły (bo wyobraźnię mam bujną że hej) ale na pisanie jestem za słaba.
Napisz jaką masz wizję. Czy to dla dzieci czy dorosłych? W ogóle napisz coś więcej.
Krakusia
3...
2.
3..

3...
2.
3..
 
Posty: 1013
Dołączył(a): Śr, 28 października 2009, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Lamka N, 14 lutego 2010, 14:30

GATUNEK i temat jest do przedyskutowania , moze to być powieść: przygodowa, kryminał, SF, sensacyjna typu Browna , albo Ludluma może być baśń ...
Krakusia pisaniem sie nie przejmuj bo jak by wszystko poszło ok to oddamy do korekty

1. propozycja tematu musi być z opisem , czyli o czym będzie ta ksiażka , osoba której temat zostanie wybrany zaczyna ksiażkę wstępem
2. ustalamy głównych bohaterów okreslamy ich wiek osobowość charakter i kim są , aby ksiażka była spójna , bo to nie chodzi o to że każdy bedzie pisał co mu ślina na język przyniesie tylko chronologiczne dalsze przygody .... wydarzenia ...
czyli tak to będzie wygladało po napisaniu wstępu i poczatku , który wprowadza w klimat zaczynamy wprowadzać bohaterów i tworzyć dialogi , budować =wymyslać ich przygody kazdy z nas bedzie pisał kolejne wydarzenia np
..........i Małgorzata pobiegła do miejskiej biblioteki w nadziei, że znajdzie tam rozwiazanie zagadki.( przerwałam na tym pisanie i np Krakusia pisze dalej, ale np nie chciała Małgosi pchać do biblioteki więc zmienia na coś innego ) : Biegła szybko nie zważając na nic, ale niestety biblioteka była juz zamknieta, zmartwiona usiadła na ławeczce w pobliskim parku. Zamkneła oczy gdy nagle usłyszała:
-czy mogę pani w czymś pomóc?
otworzyła oczy i ujrzała młodego mężczyznę o smukłej sylwetce, któremu oczy lśniły jak dwa węgielki (hehe)
- zapytałem, czy potrzebuje pani pomocy?
byłam tak oszołomiona jego postacia ze zabrakło jej słów i ledwo wybełkotała:
- nie dziekuje, ale może pan usiąść koło mnie, przepraszam głupio to zabrzmiało.
-ależ nie, pozwoli pani że się przedstawię , jestem hrabia .......

...........................
to tylko przykład taki tylko dla pokazania jak mozna budować wydarzenia

kazdy kto bedzie pisał jego historia bedzie trwała do końca jego postu, bo osoba następna piszaca potem może zmienić bieg wydarzeń na inny tak jak to pokazałam na przykładzie biblioteki
myślę że to nie jest trudne
Avatar użytkownika
Lamka
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5023
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez Evagelia N, 14 lutego 2010, 15:09

noo brzmi fajnie, ciekawe co by z czegos takiego wyszlo :) Swoja droga Lamka widac, ze masz talent do pisania romansow :mrgreen:
Avatar użytkownika
Evagelia
 
Posty: 1013
Dołączył(a): Cz, 29 października 2009, 21:40

Postprzez Krakusia N, 14 lutego 2010, 15:43

W romansach jestem kiepska. Nie mam doświadczenia, bo w życiu realnym nie flirtuję i filmów takowych nie oglądam. Harlekiny przeczytałam (dawno temu) słownie dwa i wiem już wszystko co jest w następnych 1000 tomikach :D

edit* usunęłam opowiadanie, bo nie pasowało do tego wątku.
Ostatnio edytowano Cz, 18 lutego 2010, 20:32 przez Krakusia, łącznie edytowano 1 raz
Krakusia
3...
2.
3..

3...
2.
3..
 
Posty: 1013
Dołączył(a): Śr, 28 października 2009, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Lamka N, 14 lutego 2010, 16:19

Kazdy temat jest dobry, ja akurat romansów nie pisze tylko powieści przygodowe w których jest tajemnica do odkrycia i poszukiwania prawdy czy odkrywanie przeszłości .....
tak jak www.miedzyniebemaziemia.com.pl/ ale nie trzeba akurat pisać takiego tematu
romans...? ja nie jestem za bo to tylko dla młodych kobiet i moze wyjść gniot
ten przykład co podałam dotyczył tylko budowania akcji i dialogów jak i wytłumaczenia ze kazdy może zmienić akcje na swoja hehe

Krakusia zaraz przeczytam twojego posta :D
Avatar użytkownika
Lamka
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5023
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez Krakusia N, 14 lutego 2010, 16:36

Z książkami jest tak jak z obrazami. Są tematy, które łatwiej wydać (jak się nie ma nazwiska) i przykładowe romanse do nich należą.
To co ja powyżej napisałam z pewnością do poczytnych nie należy, dlatego piszę "do szuflady".

Zauważyłam nisze wydawniczą z książkami przygodowymi dla chłopców 7-9 lat, którzy są już za duzi na bajeczki a za mali na powieści typu Harry Potter.

edit*
Mam siostrzeńca w tym wieku stąd wiem. To nie lada problem aby mu coś interesującego kupić i na dodatek z pięknymi ilustracjami, no i KONIECZNIE tematyka bez przemocy.
Ostatnio edytowano N, 14 lutego 2010, 19:28 przez Krakusia, łącznie edytowano 1 raz
Krakusia
3...
2.
3..

3...
2.
3..
 
Posty: 1013
Dołączył(a): Śr, 28 października 2009, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Lamka N, 14 lutego 2010, 18:24

pisanie dla małych dzieci jest o tyle trudne ze przed wydaniem trzeba opinii pedagogicznej

mysle abyśmy zostali w sferze dobrej zabawy, a sprawy komercjalne zostawili na potem
Avatar użytkownika
Lamka
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5023
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Następna strona