jak zrobić efekt szkła? jak namalować krople wody?

tu pomagamy sobie wzajemnie

Użytkownicy przeglądający ten dział: lotis1970@gmail.com i 25 gości

Postprzez jola Pn, 7 stycznia 2013, 23:29

jak zrobić efekt szkła? jak namalować krople wody? może ktoś zna praktyczne sztuczki w tej dziedzinie?
jola
...
2..
2.
2...

...
2..
2.
2...
 
Posty: 1947
Dołączył(a): N, 12 września 2010, 22:15

Postprzez Magdalena Sciezynska Pn, 7 stycznia 2013, 23:43

laseruneczek....
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez zephyr7 Wt, 8 stycznia 2013, 00:14

Uhm...

tutaj jest dobrze pokazane:
http://www.youtube.com/watch?v=w1u21x0VXZY

Generalnie, zawsze dobrze malować to, co się widzi. Zapomnij, że malujesz kroplę, spróbuj oddać wiernie wszystkie plamki, kształty i kolory.

Kroplę można namalować nawet dwoma plamkami bieli, jeśli się je dobrze położy :)

Szkło to inna bajka. Ma inną gęstość i różną przepuszczalność światła. Tutaj trik jest taki, żeby nie stosować w reszcie obrazu koloru, którym malujesz refleksy na szkle. Odradzam stosowanie czystej bieli. Wygląda sztucznie...

Jeśli ktoś chce się pobawić, można szkłu nadać "głębi" poprzez wiele warstw laserunku. Trzeba uważać, bo niektóre media (np. olejno-żywiczne z kremera) rozpuszczają warstwę znajdującą się pod spodem. Świetnie "szkli się" liquin fine details, albo olej polimeryzowany (tylko schnie latami).

Niesamowite efekty dają farby Olio HD, bardzo fajny jest żel "no color", do którego można domieszać, co się chce :)

Więcej o szkle znajdziesz np. w książce "Atelier kopisty, malujemy martwą naturę".
----
akryle to inna bajka. Te farby mają to do siebie, że tworzą charakterystyczny efekt "ostrości" i "kanciastości" (hehe, ciężko to wytłumaczyć, łatwiej pokazać!) :) Tutaj najlepszą metodą jest pędzel sobolowy i mocno rozwodniona farba. Przed dotknięciem płótna, robimy kreskę na dłoni (na kawałku tektury, czymkolwiek). Nie malujemy, tylko muskamy końcem pędzla. Jak wyschnie, nakładamy drugą warstwę. Potem trzecią i czwartą. Jak zawerniksujemy, będzie wyglądało jak olej :))))
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez jola Wt, 8 stycznia 2013, 11:03

dzięki -filmik widziałam wcześniej ale nie jestem anglo-jednojęzyczna wiec pewnie wszystkiego nie doczytałam -myślałam o czymś z praktyki
jola
...
2..
2.
2...

...
2..
2.
2...
 
Posty: 1947
Dołączył(a): N, 12 września 2010, 22:15

Postprzez Magdalena Sciezynska Wt, 8 stycznia 2013, 13:50

ale na tym filmie kropla wcale nie jest realistyczna jest zwyczajnie pomalowana
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez jola Wt, 8 stycznia 2013, 14:20

właśnie bardziej mi chodzi o rady z życia wzięte -lub fajne triki wizualne
jola
...
2..
2.
2...

...
2..
2.
2...
 
Posty: 1947
Dołączył(a): N, 12 września 2010, 22:15

Postprzez Beata Śr, 9 stycznia 2013, 01:33

Tak jak napisała Lamka- laserunki, to przy realistycznym i delikatniejszym malowaniu. Gdy ktoś maluje fakturowo/grubo to bardzo konkretne nałożenia farby w miejscu refleksów. Ogólnie bliki są bardzo ważne przy szkle. Wydaje mi się że za pomocą farb olejnych i laserunków najłatwiej osiągnąć ten efekt, chociaż sama ten temat malowałam tylko akrylami. W "Bon Apettite" potraktowałam szkło bez laserunków, trochę surrealistycznie traktując butelki i ograniczając się tylko do zarysowania kształtu. Nieraz sam kształt sugeruje widzowi co tam jest a wystarczy bliczka aby kieliszkowi nadać kształt ;) Gorzej z tym co dzieje się we szkle tu trzeba dobrze obserwować aby nie zdeformować całości a oddać prawdę i to co się chce pokazać a to chyba najtrudniejsze.

fragment
domanska.jpg
domanska.jpg (50.18 KiB) Przeglądane 21227 razy




Warto zwrócić uwagę na:
1) Dokładne oddanie refleksów światła, które odbijają się na przedmiocie. Ich kształt i intensywność. Jak ze wszystkim od strony gdzie pada światło więcej jest go w przedmiocie. Więc muszą być bliki. Pamiętam jak dawno temu na zajęciach nasza guru pouczała, że nie mogą być białe a ja z uporem maniaka wychodziłam z zajęć i poprawiałam na biało :D

2) Szkło jest mniej lub bardziej przezroczyste, więc płyny w nich lub elementy w nich lub za nimi są widoczne. Z reguły są rozmyte lub zdeformowane.

3) Szkło absorbuje inne kolory i przedmioty. I tak np. owoce, materiały mogą odbijać się w nim lub zmienić delikatnie kolor.

Z kroplą wody jest prawie jak ze szkłem to drugie ze względu na swój kolor, grubość i uwzględnienie rzeczy koło niego w nim i zanim trudniejsze, przynajmniej moim zdaniem. Od kilku lat nie wracałam do tej tematyki...Uraz po zajęciach. Na butelki szczególnie zielone, bo te najczęściej były patrzeć niemogę :D

Takie tam spostrzeżenia amatorki nie wiem czy na coś się przydadzą ;) :-*
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez jola Śr, 9 stycznia 2013, 02:15

Dzięki Beatko skorzystam chętnie z tych podpowiedzi :)
jola
...
2..
2.
2...

...
2..
2.
2...
 
Posty: 1947
Dołączył(a): N, 12 września 2010, 22:15