porady

tu pomagamy sobie wzajemnie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości

Postprzez danuta Cz, 1 stycznia 2015, 16:05

Panie Rudi-prosze mi doradzić i napisać jak mam przygotować drzewo w kłodach do rzezbienia.Jestem samoukiem i nic nie wiem o suszeniu drzewa.Mam duuużeee kłody topoli złożone pod ścianą już dwa lata,nieokorowane--kłody lipy pod dachem krytym blachą-też nieokorowane..wyrzezbiłam z brzozy i topoli 70centymetrowe figury i pękły mi przez środek twarzy.Co zrobić aby uniknąć takich problemów.Proszę,prosze o radę.Uwielbiam stukać ale słabo mi sie robi jak widzę co z tą rzeżbą dużą się robi.Bardzo dziękuję i życzę Panu aby ten 2015 rok obfitował w pana życiu w zdrowie i pomysły do pracy.

Danuta Dembowska
danuta
 
Posty: 2
Dołączył(a): Cz, 1 stycznia 2015, 15:31

Postprzez Magdalena Sciezynska Cz, 1 stycznia 2015, 18:12

SUSZY się okorowane, w zacienionym i przewiewnym pomieszczeniu.
Można spowalniać wysychanie.
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez danuta Cz, 1 stycznia 2015, 20:58

Dobry wieczór Pani .To miłe,że Pani mi odpowiedziała.Czy to znaczy,że mam te dwuletnie kłody topoli i lipy czy nawet brzozy okorować teraz.Do piwnicy wnioslam kłodę /dwa lata od ścięcia/ 1.5 m i okorowałam .I od góry zaczyna mi po brzegach pękać .A tak chciałabym spróbować wyrzeżbić w tym drzewie Chrystusa Frasobliwego i boję się,że popęka mi wielkimi szczelinami.Napisała Pani że suszenie drzewa mozna spowalniać-a jak to się czyni?.Z góry dziękuję i życzę wszystkiego najlepszego w tyn nowym Roku i dużo zdrowia i zapału do zycia.Z poważaniem BEZRADNA.
danuta
 
Posty: 2
Dołączył(a): Cz, 1 stycznia 2015, 15:31

Postprzez Magdalena Sciezynska Cz, 1 stycznia 2015, 21:31

kłody nie powinny być w piwnicy, bo może wejść grzyb - sinica, a to że pęka, to normalne, topola pęka dużymi szczelinami, a lipa drobnymi, ale gęstymi.