Zaczniemy od zbudowania prostej sceny na której ustawimy sobie później modela.
Na początku zmieniamy layout, żeby nie było problemu z komunikacją
Do zmiany "przestrzeni roboczej" programu służy zakładka - view - w górnej nawigacji, > Interface layout > select layout...
- 1.jpg (73.45 KiB) Przeglądane 6048 razy
Otworzy nam się okienko gdzie po prawej stronie u góry, obok słówka "Layout: " znajdziemy rozwijane menu -
wybieramy z niego "Basic".
- 2.jpg (65.02 KiB) Przeglądane 6048 razy
...klikamy "Accept"
I generalnie perwszy etap mamy za sobą.
Z tym, że po prawej jest widoczny panel New at Daz, które zamykamy klikając w trójkącik po prawej i "close"
teraz w jego miejscu zostaje czysty panel "Parameters".
Przystępujemy do zasadniczej części zadania.
Z górnego menu wybieramy Create > New Primitive, pojawi nam się w środku ekranu okienko "Create New Primitive", domyślnym obiektem jest Cube (czyli sześcian). Na początek jednak położymy sobie podłogę. W związku z czym klikamy w "Cube" rozwinie nam się nawigacja z której wybieramy "Plane" ustalamy jego wielkość, parametr Size=5 i Divisions=5.
Klikamy "Accept". Powinniśmy zobaczyć mniej więcej coś takiego
- 5.jpg (47.08 KiB) Przeglądane 6048 razy
Klikamy czarną powierzchnię u dołu ekranu i w tym momencie powinniśmy zauważyć, że panel "Parameters" z prawej strony ekranu został uaktywniony.
Jak łatwo się domyślić, panel ten będzie nam służył do modyfikacji zaznaczonych przez nas obiektów.
Na razie interesuje nas suwak Z Translate, przesuwając go w kierunku "+",
- 5ipol.jpg (49.44 KiB) Przeglądane 6048 razy
zaznaczony przez nas obiekt - w tym wypadku plane przesunie nam się w kierunku środka.
Analogicznie do pierwszego obiektu wstawiamy drugi, w tym wypadku cube (Create > New Primitive... > cube) o wysokości i szerokości 1m. Ustawiamy go za pomocą "Parameters" w jakimkolwiek miejscu na naszej podłodze.
Scena jest gotowa na przyjęcie modela.
Po lewej stronie ekranu jest panel: "Content"
z którego wybieramy > Figures > DAZ People > dwukrotnie klikamy obrazek podpisany Victoria 4.2 EZ - Zresztą na początku zbyt wielkiego wyboru nie ma.
Po umieszczeniu Victorii na scenie wszelkie modyfikacje w przestrzeni (całego modelu) odbywają się po kliknięciu w biodra - hip.
Przesuwamy Victorię na naszą scenę i voila. Powinniśmy otrzymać coś takiego.
- 9.jpg (55.37 KiB) Przeglądane 6048 razy
c.d.n.