chodziło mi o koniec jaki spotkała Vangoha..
..ale z innej beczki... pędzle .. na dzien dzissiejszy w tej branzy jest "ameryka" do wyboru do koloru...
wystarczy troche sie rozejrzec po necie i zastanowic sie jakie potrzebujemy i nie ma problemu z ich dostaniem..
nie bede komentował co jest zle co jest bełedem gdzie poprawic itp ..bo ty sam to widzisz ,osobiscie uwazam za "takie coś" bezcelowe.. z doswiadczenia wiem że lepiej mniec jednego bardzo doswiadczonego mistrza..niz "tych trzech" (nie powiem kogo) ktorzy namalowali moze z 10 wiecej od ciebie obrazów a i tak nie maja pojecia jak ci pomóc tylko piepszą by byc wazni czy lepsi od ciebie ..(bo przeciez o to tylko chodzi) ...
..ja juz wiekszosc rzeczy powiedziałem (wczesniej lub pózniej)..ale w skrócie powtórze..
aby obrze obraz wygladał należy pamietać jak cholera ..o
perspektywie w szcególnosci powietrznej -podstawa..
o zróznicowaniu planów w walorze ..-podstawa
o!! swiatłocieniu..
miłej i pzryjemnej kolorystyce jak ja to nazywam "handlowej"
(to wszystko juz było)
Obraz jest tylko mieszaniną plam i lini ..do tego sa potrzebne odpowiednie kolorki(nie FARBY!) ale kolorki ..
te znasz..bo były podawane nadmiar barw prowadzi do chaosu na palecie i kiszka gotowa..(po cholere je dublowac )
dalej potrzebne sa dobre pędzle to one ukształtowują plame i obrysowuja linie na obrazie ..
używanie ich do odpowiednich parti obrazu w FORMIE !! i KOLORZE decyduje o tym czy obraz sie uda czy nie..
reszta to talent trenich doswiadczenie..
to tak sprawa wyglada..
poza tym diabeł tkwi w szcególach ..jest wazne oby nie spiesząc sie zwracac na nie uwage..
jezeli podczas malowania popełni sie błąd zle cos namaluje w formie czy kolorza sciera sie dany fragment gąbką syntetyczną i naprawia fragment..
a jakie pedzle i linki do nich ..? bardzo prosze ..tanie i cholernie dobre bo sztywne są amsterdamy
http://www.szal-art.pl/zestaw-3-pedzli- ... _215_1859/
barzdo dobre choc drogie sa windsory ze sztywnego biełego nylonu
http://www.szal-art.pl/pedzle-universit ... _562_1642/
rewelacyjne pedzle koziołka sztywny nylon w kolorze ciemnego wina..
http://www.szal-art.pl/pedzle-kozlowski ... _707_2228/
np czwórki najlepiej by były bardzo krótkie (włosie) lepiej rozprowadza sie farbe i najlepiej cztery aby zachowac czystosc parti naobrazie majac do dyspozycji zimne ciemne,zimne jasne oraz ciełe ciemne i ciepłe jasne kolory ,
wtedy mamy ograniczone bardzo pomyłki spowodowane brudym pedzlem ..(a czwórek uzywa sie w 50% w obrazie)
reszta po dwa do kolorów normalnych i tych z bielą (czyli wszelkiego rodzaju mlecznopochodnych) nie zachowanie tych zasad jest czestą przyczyną błedów kolorystycznych na obrazie widocznych jak cholera.
.widze ich bardzo duzo w przeróżnych obrazach..- to wazna zasada..
kolory ciała składaj z bieli ,pomaranczu i kadmówki sredniej zółtej ..zmiana skóry w odcieniu na róz w niektórych fragmentach odbywa sie cynobrem przyciemnianie sieną palona regulowaną błekitem kobaltowym albo utramaryną.. (to tak z grubsza) czasami swiatło daje inny poblask i wtedy dodaje sie ugrów..albo złotego albo jasnego równiez regulowanego kobaltem..
i używaj dwójek płaskich do drobnych szcegółów oraz zerówek okrągłych do bardzo cienkich lini jasnych bądz ciemnych najlepiej jak byś miał rączki pedzli białe do janych kolorków a czarne do ciemnych..cholernie ułatwia to robote i uczy przyzwychajenia sie do prawidłowych nawyków ..
poza tym terning czyni mistrza .. i nie słuchaj jakiś idiotów ze laserunki nie są przydatne..
po wyschnięciu obrazu są czasami nieodzowne ..szczegolnie stil de grain ..ten (czerwonawo-brazowy)) i oxyd yellow ..