Porozmawiajmy o kolorach: najlepsze zastosowania

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości

Postprzez Jagoda Śr, 19 grudnia 2012, 19:15

Krakusiu, nie wiem dlaczego , zupełnie nie pasujące do Twojego postu , napisane przeze mnie zdanie tak bardzo Cię obraziło ? Dlaczego wzięłaś je do siebie ?
Jeżdżę na plenery i napisałam to co bardzo często widzę, spotykam malarzy, którzy błyszczą wiedzą , a ta nie przekłada się na ich prace, nie jest to oczywiście regułą...ot moja uwaga i to wszystko. Żałuję,że to napisałam, ale nie myślałam,że to tak bardzo Cię wkurzy.
Co do technik malarskich, to nikt nie kwestionował nigdy Twojej laserunkowej, masz dużą wiedzę, malujesz tym sposobem i jest ok. Ja nie lubię "starego malarstwa" i tej techniki , piszę to otwarcie. Uwielbiam impresjonistów i ich sposób malowania, ale wiem,że impresjoniści mają wielu przeciwników , ich malarstwo jest różnie postrzegane...ale mnie to nie obchodzi, ja ich cenie i lubię.
Masz niewątpliwie dużą wiedzę , z której nie raz korzystałam, zwłaszcza z tej praktycznej, dziękuję Ci za to.
Krakusiu, mam wrażenie ,że nie lubisz jak ktoś ma inne zdanie na dany temat niż Ty...tak było z ikonami, nie lubisz jak się czasem zażartuje , cóż nie znałam Cię od tej strony.
Nie wiem, jak pisać,żeby nikogo nie urazić, obrazić itp...najlepiej nie odzywać się :hmm:
Avatar użytkownika
Jagoda
3.
1...
.
..
...
1..

3.
1...
.
..
...
1..
 
Posty: 2663
Dołączył(a): N, 21 listopada 2010, 15:34

Postprzez Krakusia Śr, 19 grudnia 2012, 20:07

Ja się nie obraziłam, jest mi tylko przykro i straciłam chęć pisania czegokolwiek bo za dużo tutaj ataków na wszystko co nie jest w stylu impresjonistów. To co piszę o laserunkach jest niezrozumiałe i od razu krytykowane. Cały czas podkreślam słowo "technika laserunkowa" a NIE "kopie starych obrazów".
Nie wiem czemu niektórzy nie widzą różnicy, dziwne, a przecież wystarczy tylko odwiedzić kilka współczesnych galerii sztuki by się przekonać naocznie jak wiele jest stylów inspirowanych wszelkimi minionymi stylami, zarówno tymi sprzed 50 jak i 500 laty.

Powinniśmy się szanować wzajemnie, bo skoro sami tego nie potrafimy, nie oczekujmy tego od innych.

Na koniec kilka przykładów współczesnego malarstwa z wykorzystaniem różnych technik laserunkowych, bo może tak będzie łatwiej zrozumieć o czym usiłowałam pisać:


http://www.kerstengallery.com.pl/galeri ... 53&start=0
http://www.kerstengallery.com.pl/galeri ... 54&start=0
http://www.kerstengallery.com.pl/galeri ... 55&start=0
http://flash.beksinski.com.pl/
http://www.karolbak.com/malarstwo.php?lang=pl

oraz Ci panowie:
http://www.surrealizm.ovh.org/


Czy w/wymienieni mają 500 lat? :)
Krakusia
3...
2.
3..

3...
2.
3..
 
Posty: 1013
Dołączył(a): Śr, 28 października 2009, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Postprzez zephyr7 Śr, 19 grudnia 2012, 20:32

Hehe, ale offujecie :) Jako kuhlu-kuhlu "profemsjonalysta" wyjaśnię że podobne "emocjonalne" nieporozumienia biorą się z ograniczeń medium komunikacji, jakim jest tekst. Tekst nie przeniesie tonu głosu, intonacji, emocji, itp. Dlatego, nie ma się co "emocjonować", tylko lepiej dyskutować ze szlachetnym zamiarem "nie obrażamy się"! :)

Jako samozwańczy moderator wątku przypomnę, że nie dyskutujemy o technikach, tylko o zastosowaniach Waszych ulubionych kolorów!

Co zresztą będę z uporem maniaka kontynuować :D

--------------------------------------------------------------------------
A więc: 3 ciekawe kolory, Japanese Lemon Yellow (PY3), Ruby Red, Ultramarine Deep. Fajna alternatywa dla drogiego kadmu i nietrwałej alizaryny.

Z mocną bielą dają naprawdę fajne kolory, żółty dobrze kryje, batwy wychodzą bardziej stonowane i naturalne, niż przy mocnych kadmach. Warunek: dużo mocnej bieli. Zestaw nadaje się wspaniale do malowania ciepłych, impresjonistycznych pejzaży lub martwych natur. Daje nieco słabe czerwienie, więc w przypadku malowania np. maków a'la renoir, warto "podkręcić" mieszanki odrobiną vermilionu lub oranżu kadmowego.

Zestaw doskonały do ćwiczeń i wprawek malarskich. Jeśli ktoś woli cieplejsze żółcienie lub bardziej nasycone krajobrazy (piasek, złote łany zbóż, klimaty egzotyczne, itp.) można zastąpić żółcienią PY74 (em... chyba japanese yellow light). Przypomina żółcień chromową, daje naprawdę ładne odcienie.

Czekam na Wasze patenty!
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez Jagoda Śr, 19 grudnia 2012, 20:44

Krakusia napisał(a):Ja się nie obraziłam, jest mi tylko przykro i straciłam chęć pisania czegokolwiek bo za dużo tutaj ataków na wszystko co nie jest w stylu impresjonistów. To co piszę o laserunkach jest niezrozumiałe i od razu krytykowane. Cały czas podkreślam słowo "technika laserunkowa" a NIE "kopie starych obrazów".


Droga Krakusiu, mnie też było przykro jak w którymś z postów napisałaś,że "Wszyscy malują ikony tylko dla kasy..." :(
Druga sprawa, na tym forum wielbicieli Impresjonistów jest malutko, bardzo malutko....cóż to za atak :)
Zapewniam,że rozumiem co piszesz o laserunkach i nie krytykuję ,tylko ta technika mi nie odpowiada, tak jak kopiowanie starych obrazów. Zrobiłam bardzo dużo kopii starych obrazów tą właśnie techniką , na zlecenie, bo nie dla przyjemności. Krakusiu, ja też posiadam potrzebną mi wiedzę odnośnie technik malarskich, pigmentów, mieszania farb, pisania ikon itp. Malarstwo jest moją pasją od lat wielu, a jestem od Ciebie trochę starsza ;)
Również bywam w muzeach, przyglądam się pracom, przeróżnym, ale nie wszystkie mnie pociągają :) ...na pewno nie surrealiści :)
Avatar użytkownika
Jagoda
3.
1...
.
..
...
1..

3.
1...
.
..
...
1..
 
Posty: 2663
Dołączył(a): N, 21 listopada 2010, 15:34

Postprzez Magdalena Sciezynska Śr, 19 grudnia 2012, 22:35

zephyr - prosi o powrót do tematu
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez Beata Cz, 20 grudnia 2012, 17:27

zephyr7 napisał(a):
Zestaw doskonały do ćwiczeń i wprawek malarskich. Jeśli ktoś woli cieplejsze żółcienie lub bardziej nasycone krajobrazy (piasek, złote łany zbóż, klimaty egzotyczne, itp.) można zastąpić żółcienią PY74 (em... chyba japanese yellow light). Przypomina żółcień chromową, daje naprawdę ładne odcienie.


Zephyr PY74 to żółcień Hannsa o której pisałeś w pierwszym poście pod taką nazwą sprzedaje DANIEL SMITH natomiast w Lefranc & Bourgeois PY74 jest pod nazwą Japanese Yellow Light. Ja używam do morza i chmur w partiach światła (wspominałam wcześniej o tym kolorze w zestawieniach z Phthalo Green Blue PG7) PY74 lub PY3 czyli japoński cytrynowy tak jak wspomniałeś dla osób które lubią mocne nasycenie, powiedziałabym nawet, że idealny pigment do nienaturalnych, fantastyczycznych malowideł. Ochry, ugry na pewno będą bardziej odpowiednie dla naturalnego malarstwa.
Do piasku naturalnego takiego morskiego lubię mieszaniny ochry żółtej z ultramaryną tytanówką, sieną paloną i coś tam jeszcze zawsze się wmiesza a to karmin a to jakieś brązy lub zielenie;) Ochra z pruskim tez ładnie wygląda szczególnie w miejscach gdzie chcemy aby przez wodę było widać piach. Pruski nałożony na ochrę daje głębię a ochra przyjemnie wybija się z dna. Efekt do osiągnięcia przy laserunkach przy impaście nie możliwy do uzyskania no chyba, że na niego laserunki.

Krakusia napisał(a):
Po tych słowach Jagody nie widzę sensu by moja wiedza, którą ZAWSZE chętnie się ze wszystkimi dzieliłam była już tutaj przydatna.


Proszę nawet tak nie pisz nawet nie zdajesz sobie sprawy jak chętnie Cię czytam. Jakiś czas temu nawet napisałam Lami, że dla mnie jesteś nieocenionym skarbem na tym forum, wystarczy, że Oldka nie ma jak jeszcze Ty zamilkniesz... Nie rób mi tego :(

Nie wiedziałam, że Beksiński malował laserunkowo. Fakt, ze nie zagłębiałam się w jego technikę a muszę przyznać, ze jego malarstwo jest fascynujące. Teraz rozumiem dlaczego w jego obrazach jest takie piękne światło i kolor. Nawet te wyglądające na pierwszy rzut oka na monochromatyczne są rozmalowane kolorystycznie i ta świetlistość barwy...
Avatar użytkownika
Beata
.
...
2.
2...

.
...
2.
2...
 
Posty: 2474
Dołączył(a): Pt, 30 października 2009, 14:08

Postprzez jola Pt, 28 grudnia 2012, 13:47

dyskusja o kolorkach była dość burzliwa -ale żywa - znaczy że ludzie chcą dyskutować i każdy coś tam skorzystał z tej wiedzy nieważne skąd ona była :)
Po prostu trzeba się trzymać tematów
jola
...
2..
2.
2...

...
2..
2.
2...
 
Posty: 1947
Dołączył(a): N, 12 września 2010, 22:15

Poprzednia strona

cron