grullo napisał(a):Co do pokazywania prac, muszę niestety odmówić. Nie chciałbym aby ludzie którzy znają moje prace, widzieli je na forum. Przepraszam. Natomiast zdjęcia ze szkiców, lub prób jak najbardziej tu pasują i mam nadzieję zamieścić jakieś przykłady zastosowań technik i pigmentów, o których mówię. Pozdrawiam!
Chętnie zobaczę jakieś przykłady łatwiej dzięki temu zrozumieć szczególnie, gdy sami nie posiadamy danego pigmentu i nie mamy możliwości przetestować go i sprawdzić jak zachowuje się w zestawieniach z innymi barwami.
Za przesadę uważam wymuszanie wstawiania prac autora, który nie ma ochoty tego robić. Wiem, że taka nasza natura, że wszystko chcielibyśmy wiedzieć, ale należy uszanować chęć zachowania prywatności. Dla mnie sam fakt, że grullo dzieli się wiedzą jest i tak wystarczający. Pisze mądre i ciekawe rzeczy. Takich informacji brakuje. Niewiele osób malujących w dzisiejszych czasach ma pojęcie o pigmentach. Jak można nazywać się malarzem nie znając podstaw? Aby być świadomym malarzem trzeba zrozumieć pigment, aby móc oddać to, co w głowie siedzi a nie liczyć na jakąś wypadkową w trakcie mieszania. Chyba, że komuś to wystarcza. Mnie niestety nie. Świadomość pigmentów daje komfort. Kupując farbę czy pigment chcę wiedzieć jaki da mi efekt nie interesuje mnie np. że ona jest żółta tylko jaka żółta bo mam świadomość co uzyskam w zestawieniu z innymi pigmentami lub czy odpowiadają jej właściwości technice jaką chcę zastosować. Wystarczy zastosować zły karmin aby w połączeniu z Azo yellow lemon py3/pw4 otrzymać kolor sraczkowaty zamiast cudownego świetlistego pomarańczu. Lubiane przez wielu żółte kadmy może to być py35, może być py 74 są to zupełnie inne farby a sprzedawane jako żółty kadmowy. Karmin jedne firmy robią np. pr23 inne pr12. Pruski Van Gogha wpada w zieleń a Renesansa w fiolet jeden jest półtransparentny drugi kryjący jak takie rzeczy mogą być bez znaczenia?
W tej chwili przeżywam fascynację ochrą czerwoną ciemną i ugrami
Z zieleni dopadła mnie słabość do Antique Green Eartth from Verona a raczej nawrót tyle, że teraz bardziej karmin mi się wkrada
Trochę odmiany po poprzedniej fascynacji celurynem, King' blue light (PW4/PB36) od którego ciężko było mi się oderwać, Yellowish green który jest połączeniem między innymi wspominanej tutaj wsześniej żółtej Hansa yellow (który robi za kadm;)) oraz Phthalo Green Blue PG7 którym fajnie się go podbija w partiach cienia podoba mi się też w zestawieniu z karminem i szarością Payne.
Krakusia napisał(a):Nie mogę takiej kupić. Jaka firma produkuje transparentną żółtą ochrę?
Krakusiu transparentną ochrę widziałam chyba u Kremera ... Zaraz poszukam