Giotto di Bondone 1320 Proszę o Pomoc

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości

Postprzez mr_m Pn, 15 lutego 2010, 17:12

Witam dostałem od mojego nauczyciela Wiedzy o kulturze zadanie a mianowicie interpretacje obrazu
Giotto di Bondone Ostatnia wieczerza 1320.
Jestem uczniem profilu teleinformatycznego więc dzieła malarskie są mi obce jestem zielony w tym.
Nie będę owijał w bawełnę po prostu nie jest to moja pasja. Chciałbym prosić was o pomoc
Z tego co mówił mój nauczyciel to ma się tam znaleźć coś takiego jak
kompozycja
kolorystyka
opis
i coś co powinno się znaleźć w takiej interpretacji zdaję się na waszą wiedzę
obraz mam opisać jakoś za pomocą strzałek czyli strzałka i dana rzecz opisana padanie światła czy coś takiego ( jedyne co mogę napisać z mojej strony to że przy stole jest 12 apostołów)
Mam nadzieję że coś z tego rozumiecie bo ja nie mam pojęcia jak się to robi, nie moja branża.
Poniżej umieszczam obraz.

Aha i jeszcze jeśli nie ten dział to z góry przepraszam.

Obrazek
mr_m
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pn, 15 lutego 2010, 16:56

Postprzez JeryL Wt, 16 lutego 2010, 12:17

Przede wszystkim zwróciłbym uwage na gotycki jeszcze charakter kompozycji.Jednak materialność i poczucie bryly które rozwinie sie w pełni znacznie pózniej już zaczyna sie ksztatować podobnie jak indywidualny wyraz psychologiczny każdej twarzy.Możesz nawiazać do innych kompozycji Giotta.Giotto jest uważany za prekursora malarstwa wspolczesnego to on odszedł od obowiązujacych kanonów wywodzacych sie z Bizancjum i tchnął życie w swoje przedstawienia,zrewolucjonizował technike malarską.Wiadomo że byłoby łatwiej gdyby chociaż troche Cię to interesowało.
JeryL
 

Postprzez oldmalarz Wt, 16 lutego 2010, 14:23