Georges Seurat proszę o pomoc

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości

Postprzez wujazaczek N, 11 kwietnia 2010, 17:29

Witam dostałem od mojego nauczyciela Wiedzy o kulturze zadanie a mianowicie interpretacje obrazu
Georges Seurat - "niedzielne popoludnie na grande jatte" (1884-1886)
Jestem uczniem profilu logistycznego więc dzieła malarskie są mi obce jestem zielony w tym.
Nie będę owijał w bawełnę po prostu nie jest to moja pasja. Chciałbym prosić was o pomoc
Z tego co mówił mój nauczyciel to ma się tam znaleźć coś takiego jak
kompozycja
kolorystyka
opis
i coś co powinno się znaleźć w takiej interpretacji zdaję się na waszą wiedzę
obraz mam opisać jakoś za pomocą strzałek czyli strzałka i dana rzecz opisana padanie światła czy coś takiego.
Mam nadzieję że coś z tego rozumiecie bo ja nie mam pojęcia jak się to robi, nie moja branża.
Poniżej umieszczam obraz.
Załączniki
d95i1206.jpg
d95i1206.jpg (78.03 KiB) Przeglądane 11587 razy
wujazaczek
 
Posty: 1
Dołączył(a): N, 11 kwietnia 2010, 17:09

Postprzez oldmalarz N, 11 kwietnia 2010, 19:50

wystarczy troche poszperac w necie ..nie jest to trudne.

.Neoimpresjonistyczny obraz G. Seurata pt. ?Niedzielne przedpołudnie na wyspie Grande Jatte? pochodzi z roku 1886. Jest on świetnym przykładem pointylizmu czyli techniki neoimpresjonistycznej polegającej na nanoszeniu na płótno czystych, podstawowych barw plamkami i pociągnięciami pędzla w taki sposób, aby łączyły się, dając porządny efekt, dopiero w oku widza. Cechą charakterystyczną tego malarstwa były więc obrazy o rozpływających się, migotliwych kształtach. Zwolennicy pointylizmu przypisywali kolorowi wartość samodzielnego środka wyrazu. Dobitnym przykładem zastosowania w tym obrazie pointylizmu jest drzewo widniejące w lewym górnym rogu ekspozycji które dzięki zastosowaniu tej techniki rozpływa się dając wyraz nieograniczenia.