Georges Seurat proszę o pomoc

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości

Postprzez wujazaczek N, 11 kwietnia 2010, 17:29

Witam dostałem od mojego nauczyciela Wiedzy o kulturze zadanie a mianowicie interpretacje obrazu
Georges Seurat - "niedzielne popoludnie na grande jatte" (1884-1886)
Jestem uczniem profilu logistycznego więc dzieła malarskie są mi obce jestem zielony w tym.
Nie będę owijał w bawełnę po prostu nie jest to moja pasja. Chciałbym prosić was o pomoc
Z tego co mówił mój nauczyciel to ma się tam znaleźć coś takiego jak
kompozycja
kolorystyka
opis
i coś co powinno się znaleźć w takiej interpretacji zdaję się na waszą wiedzę
obraz mam opisać jakoś za pomocą strzałek czyli strzałka i dana rzecz opisana padanie światła czy coś takiego.
Mam nadzieję że coś z tego rozumiecie bo ja nie mam pojęcia jak się to robi, nie moja branża.
Poniżej umieszczam obraz.
Załączniki
d95i1206.jpg
d95i1206.jpg (78.03 KiB) Przeglądane 11587 razy
wujazaczek
 
Posty: 1
Dołączył(a): N, 11 kwietnia 2010, 17:09

Postprzez oldmalarz N, 11 kwietnia 2010, 19:50

wystarczy troche poszperac w necie ..nie jest to trudne.

.Neoimpresjonistyczny obraz G. Seurata pt. ?Niedzielne przedpołudnie na wyspie Grande Jatte? pochodzi z roku 1886. Jest on świetnym przykładem pointylizmu czyli techniki neoimpresjonistycznej polegającej na nanoszeniu na płótno czystych, podstawowych barw plamkami i pociągnięciami pędzla w taki sposób, aby łączyły się, dając porządny efekt, dopiero w oku widza. Cechą charakterystyczną tego malarstwa były więc obrazy o rozpływających się, migotliwych kształtach. Zwolennicy pointylizmu przypisywali kolorowi wartość samodzielnego środka wyrazu. Dobitnym przykładem zastosowania w tym obrazie pointylizmu jest drzewo widniejące w lewym górnym rogu ekspozycji które dzięki zastosowaniu tej techniki rozpływa się dając wyraz nieograniczenia.
Fala upału widoczna na obrazie nadaje statyczność ludziom oraz wodzie i zaciera szczegóły co jest bardzo charakterystyczne dla neoimpresjonizmu.
Obrazu nie można łatwo podzielić na plany. (ale spróbujemy)Cały obraz przedstawia ludzi wypoczywających na plaży podczas letniego upału. Prawą część ekspozycji dominuje starsza para przechadzająca się nieopodal brzegu jeziora. Ludzie oraz zwierzęta znajdujące się na plaży zajmują centralną część. Górny człon malunku zajęty jest w pełni przez drzewa dające cień który na obrazie bardzo kontrastuje z rozświetlonym nadbrzeżnym trawnikiem. Lewa część obrazu to głównie jezioro i daleko umieszczony brzeg. Większość głów na obrazie jest zwrócona ku lewej stronie, czyli ku jeziorze. Tonacja na obrazie ,zgodnie z dywizjonizmem wprowadzonym przez Seurata, jest różnorodna i odgrywa bardzo dużą rolę. Różnokolorowe parasolki trzymane przez postaci są bardzo ciekawym elementem obrazu.
Dzieło to ukazuje letni krajobraz i wywołuje u widza bardzo przyjemne uczucia. Dzięki zastosowaniu pointylizmu odczuć upał oraz beztroskę lata.
Kompozyje w obrazie mozna wyszcególnic na : Kompozycja otwartą – rodzaj kompozycji, polegający na pozostawieniu dla odbiorcy dzieła sztuki pola do interpretacji. Jest to układ specyficznej relacji między elementami kompozycji, poruszający wyobraźnię, sugerujący coś, co jest poza nim we wszyskich kierunkach mzoemy sonbie wyobrazic pozosały niedomalowany plan..obraz zawiera równiez elementy kompozycji statycznej w dzrewach i postaciach nieruchomych ..jak równiez elementy kompozycji rzedowo kulisowej gdzie pzredmioty i postacie blizsze czesciowo zakrywaja pzredmioty dalsze..oraz umieszcone wyżej jedne od drugich..
Przedstawione pzrez Serata kształty nie jawia sie nam w tym obrazie jako ustawione płaskie sylwetki w jednym planie artysta zadbał o wrazenie wielopanowosci przestrzeni głebokiej o wyraznym zbiegu lini perpektywy nazywanej geometryczna bądz linearną w punkcie ronda kapelusza pana z pania po prawejstronie obrazu..
swiatłocien w obrazie silnie zaakcentowany po pzrez padajace promienie słonca z lewej strony iz góru swiadczace o godziniach 11 12, o czym mówi nam nawet tytuł obrazu.. walor obrazu czyli stopien jasnosci mało zróznicowany z uwagi na technike puentylistyczną i ograziczoną palete barw..pzrestrzen nie chrakteryzuje sie ani zmiana barwy ani walorem ani ostroscią konturu..złudzenie głebi uzyskane jest przede wszyskim formą i perspektywą..
kolorystyke jednosznacznie trudno okreslic poniewaz kazdy monitor wyswietla inne kolory nie mówiąc juz o całej masie reprodukcji w najprzeróżniejszych tonacjach które sa przezentowane w necie czy w albumach ..
w necie wikipedi http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0203181746
widac pzrewage viridianu w cieniach na słonecznej powierzchni zólcien neapolitanska ugier zodrobina viridianu i biela tytanową ..woda błekit kobaltowy + ceruleum..postacie czerwien kadmowa cimna jasna..partie najciemniejsze w obrazie to..fiplet z indygo..
paleta farb Seurata :
żółcien pomarańczowa, żółty, verdes, zielony, zieleń szmaragdowa, bardzo zielony niebieski, zieleń błękitna, niebieski zielony ,błękitny ,niebieski, fioletowy, purpura, szkarłatny czerwony, czerwony karmin, cynober, czerwony, pomarańczowy, żółty pomarańcz...
serat.jpg
serat.jpg (109.49 KiB) Przeglądane 11570 razy
oldmalarz
 

Postprzez paweltasior N, 11 kwietnia 2010, 20:38

Podobnie jak kolega wyżej proszę o opisanie obrazu autora Wiliama Turnera, Holenderskie statki w wichurze (1801).
Mam taki sam problem jak kolega wyżej, dokładniej chodzimy razem do klasy:P. Proszę o pomoc bo opis potrzebuje na jutro:D
paweltasior
 
Posty: 2
Dołączył(a): N, 11 kwietnia 2010, 20:34

Postprzez Krysia karo konin N, 11 kwietnia 2010, 20:47

Jako uzupełnienie ,dodam jeszcze,że na płótnie znajduje się ok.40 postaci,ukazanych z profilu lub frontalnie.Wiele z nich przedstawia charakterystyczne typy paryżan;np.w postaci po prawej stronie,w sukni z wydatną tiurniurą,można dzięki małpce-symbolizującej lubieżność-rozpoznać kobietę lekkich obyczajów.Siedzący mężczyzna w cylindrze to modniś lubiący paradować po bulwarach.Na potrzeby tego obrazu-starannie wypracowanej kompozycji,złożonej z uproszczonych form geometrycznych-Seurat wykonał 70 rysunków i szkiców olejnych.
Informacje te pochodzą z albumu 1001 OBRAZÓW,KTÓRE WARTO W ŻYCIU ZOBACZYĆ.Polecam i Tobie.
Pozdrawiam.
Krysia karo konin
 


cron