Wielka odaliska Jean-Auguste-Dominique'a Ingres'a z 1814

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości

Postprzez patrinho23 Pn, 12 kwietnia 2010, 20:44

Witam :)
prosilbym o pomoc w opisaniu obrazu Jean-Auguste-Dominique'a Ingres'a Wielka odaliska
pan od WOKu zadal nam prace a ja sie na tym nie znam :/ jestem na profilu logistyka a nie w klasie artystycznej :P wiec zrozumcie mnie ze jeste zielony jesli chodzi o opisy obrazow.
Chciałbym prosić was o pomoc :) Z tego co mówił mój nauczyciel to ma się tam znaleźć coś takiego jak
kompozycja
kolorystyka
opis
i coś co powinno się znaleźć w takiej interpretacji zdaję się na waszą wiedzę. Obraz mam opisać jakoś za pomocą strzałek czyli strzałka i dana rzecz opisana padanie światła czy coś takiego.

Poniżej umieszczam obraz.

0,,1681836_1,00.jpg
0,,1681836_1,00.jpg (12.1 KiB) Przeglądane 13694 razy
patrinho23
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pn, 12 kwietnia 2010, 20:36

Postprzez oldmalarz Pn, 12 kwietnia 2010, 22:28

mam nadzieje ze nie jestes kolegą tego "dobrze wychowanego" od "Serata"..?
oldmalarz
 

Postprzez Magdalena Sciezynska Pn, 12 kwietnia 2010, 22:46

no wiesz, nawet gdyby , to co , należy pomóc i kropka :D :D :D
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez Krysia karo konin Pn, 12 kwietnia 2010, 22:48

Oldi,ale zrobił Ci dobrą reklamę,bo to już drugi.Zresztą,mnie też.
Krysia karo konin
 

Postprzez patrinho23 Pn, 12 kwietnia 2010, 22:52

nie jestem od jakiegos tam "Serata" po prostu znalazlem ta stronke w przegladarce i naprawde prosilbym o pomoc Was ;)
patrinho23
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pn, 12 kwietnia 2010, 20:36

Postprzez Magdalena Sciezynska Pn, 12 kwietnia 2010, 22:56

no właśnie !!! Oldi!!! bo ja moge tylko powiedzieć, że babka zrobiła sobie operacje plastyczne twarzy, ale posladki ma z poprzedniego wieku :D
ja niestety nie umiem pomóc ... choć bym chciała
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez Krysia karo konin Pn, 12 kwietnia 2010, 22:59

I jakaś taka nieproporcjonalna. :mrgreen: :mrgreen:
Krysia karo konin
 

Postprzez Krysia karo konin Pn, 12 kwietnia 2010, 23:01

Ja też w swoich materiałach nie mam tego obrazu,więc Ci nie pomogę,chociaż bym chciała.
Krysia karo konin
 

Postprzez Magdalena Sciezynska Pn, 12 kwietnia 2010, 23:07

trzeba poczekać na oLDIEGO I Evagelie , Kate.....i innych mądrych :)
Avatar użytkownika
Magdalena Sciezynska
.
...
1.
2.
1..

.
...
1.
2.
1..
 
Posty: 5051
Dołączył(a): So, 24 października 2009, 23:51

Postprzez Indygo Wt, 13 kwietnia 2010, 01:06

Na takie dictum , z pewnym onieśmieleniem podejmę próbę....
Obraz przedstawia nagą kobietę z haremu subtelnie rozciągniętą na szerokim, ozdobnym łożu z ciemnoniebieską kotarą, w niemożliwej do uzyskania pozycji. Stąd wrażenie braku proporcji ciała. Kobieta wygląda jakby miała o 3 kręgi kręgosłupa za dużo. Współcześni początkowo zarzucali Ingresowi nieznajomośc anatomii. Jednak dokładne badania obrazu wykazały, że był to zabieg celowy. W takiej pozycji nie da się nikogo ułożyc - mała głowa, nadmiernie wydłużony odcinek lędźwiowy kręgosłupa i odchylenie miednicy a także lewe ramię, na którym się opiera, krótsze od prawego, specyficzne ułożenie nóg. Postać leży w pozycji odwróconej, na lewym boku, zakładając jedną nogę na drugą a twarzą zwracając się w ku widzowi. Kobieta ma na sobie jedynie ozdobne okrycie głowy i biżuterię . W ręce trzyma opuszczony wachlarz z pawich piór. Obojętny wyraz oczu kontrastuje z wydłużoną miednicą i sugeruje jednoznacznie rolę jaką spełniała w haremie, sprowadzając ją wyłącznie do zaspokajania potrzeb seksualnych sułtana.
Konkluzja - Jean-Auguste-Dominique Ingres był malarzem wszechstronnym, powszechnie uznawanym za klasycystycznego . Jednak Wielka Odaliska w formie jest klasycystyczna ale w temacie romantyczna z wnikliwą charakterystyką psychologiczną. Ingres zasłynął jako twórca klasycyzujących i subtelnych aktów kobiecych. Jak manieryści, łamał świadomie prawa anatomii, wydłużając plecy kobiece o co najmniej kilka kręgów. Orientalna twarz modelki oraz miękka faktura i staranny koloryt obrazu wyznaczają ideał klasycznego aktu o delikatnych pretensjach intelektualnych. Po późnym renesansie właśnie malarstwo Ingres'a jest esencją stonowanego aktu.
Ingres tworzył obrazy, które cechowały spokój, stylizacja i linearyzm. Malarz łączył pedantyczny rysunek ze skrupulatnym wykańczaniem dzieł; jak bowiem twierdził, dotknięcia pędzla powinny być niewidoczne
Indygo
 

Następna strona